Post terbaru

Thursday, October 27, 2011

Matlamat kombat fikrah

Assalamualaikum. Apa khabar? ^_^

Tujuan buka blog ini agak jelas kan? Sudah tertera pada tajuk, iaitu, KOMBAT FIKRAH.
Fikiran apakah yang saya nak kombatkan? Meh saya senaraikan sikit:
  1. Fikiran sempit
  2. Fikiran penakut
  3. Fikiran jahat
  4. Fikiran songsang (songsang dari segi akidah)
  5. Fikiran bodoh (fikiran yang direka-reka)
  6. dan lain-lain
Dengan kesedaran yang penuh bahawa saya bukanlah ahli cendekiawan dalam mana-mana bidang ilmu, maka saya akan menulis dengan penuh berhati-hati. Jika perlu, saya akan buat rujukan ekstra. Sebarang nasihat dan teguran amat dialu-alukan.


Akhir kata, moga Allah terima segalanya...

Salam kombat.

freshie
di makmal

3 comments:

  1. salam.saket mata la warna kelabu asap di bawah nhe.......nak tekan komen pom x nampak.kombat fikrah ?? ghazwatul fikr nhe..serangan pemikiran, hehe.berhati-hati ea tentang pemikiran, andai terlalu JAUH bisa menjatuhkan..anda terlalu CETEK bisa meneggelamkan..pemikiran manusia itu terbatas karna itu Allah menurukan al-quran dan sunnah sebagai panduan PEMIKIRAN manusia.

    sekadar peringatan dari ana pelajar sejarah pemikiran.hehe.kalau otak x tough memang tercelaru pemikiran, dengan terma-terma islamik.awas wahai diriku.QURAN WA SUNNAH, moga menjadi pemandu pemikiran ummat.

    peace yoo ! alaaa.kena buh ID pulak.....

    ReplyDelete
  2. olololo, shomel muka dia.

    ReplyDelete